Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری، با حضور این کارگردان و هومن سیدی تهیه کننده، طناز طباطبایی، مجتبی فلاحی، مائده طهماسبی، شادی کرم رودی، فرانک کلانتری بازیگران، زهره علی اکبری طراح صدا، مهدی سعدی تدوینگر، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، الهام معین طراح لباس عظیم فراین طراح چهره پردازی عصر امروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه در خانه جشنواره واقع در محل برج میلاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، هومن سیدی گفت: سعید سعدی تهیه کننده پروژه، سر پروژه‌ای در شهرستان حضور دارد به همین دلیل نتوانست در این نشست حضور داشته باشد.

وزیردفتری هم گفت: فیلمنامه نوشته شده بود و از ابتدا با آقای سعدی حرف زدیم. بعد از مدتی هومن سیدی نیز به عنوان تهیه کننده در کنار من بود و مشورت‌های بسیاری را هنگام ساخت در اختیار من گذاشت.

هومن سیدی بیان کرد: من خود را تهیه کننده نمی‌دانم و فعلاً چنین قصدی ندارم و نمی‌دانم در آینده قرار است چه اتفاقی رخ دهد، اما دوست داشتم کار آرین ساخته شود اما اینکه می‌گوید من کمکش کرده‌ام در نگارش لطف دارد. اما تهیه‌کننده فیلم، آقای سعدی بود. فکر می‌کنم سینما برای هرکسی مفهومی دارد و اگر قرار است نظر من، فیلمساز را به سمت دیگری کشاند تمام آرزوهای فیلمساز تمام می‌شود.

وزیردفتری درباره کپشن پایان فیلم توضیح داد: فیلم از جنسی است که نیاز به توضیح نهایی ندارد اما دوستان در پروانه ساخت پیشنهاداتی دادند و ما سعی کردیم پایان بندی نهایی را با یک متن بسازیم. لازم است این را هم بگویم که این فیلم الهام گرفته شده از فیلم‌های بسیاری است. بچه روز ماری و چند فیلم دیگر از این دسته هستند.

هومن سیدی در ادامه بیان کرد: فکر می‌کنم برای اکران عمومی با وزارت ارشاد حرف بزنیم و پایان دیگری برای فیلم بسازیم چرا که اینگونه به فیلم صدمه وارد می‌شود. برای همکاری در ساخت این فیلم، تلاش می‌کردم که آرین فیلم خود را بسازد، در نهایت تهیه کنندگی این کار را برعهده گیرم تا فیلم به راحتی ساخته شود.

وزیردفتری توضیح داد: سیدی فیلم کوتاه "مثل بچه آدم" را به کارگردانی من دیدو پیشنهاد همکاری را به من داده بود و بعد از چند سال با وی همکاری کردم، البته برای ساخت فیلم کاملاً آزاد بودم و در مرحله تدوین هم همین اتفاق افتاد.

برازنده در ادامه نشست درباره فضاسازی گفت: کاری که ما کردیم بیشتر با روحیه مشارکت وزیردفتری بود که با گفتگو به یک فضای مشترک می‌رسیدیم برخی از فضاها نیز با حسی که داشتیم شکل می‌گرفت.

مهدی سعدی درباره تدوین توضیح داد: آنچه که می‌بینید از زمان نگارش فیلمنامه شکل گرفته شده بود و هنگام تدوین تغییر حداقلی داشتیم. البته ۲ نسخه دیگر نیز آماده کردیم اما این نسخه به آنچه می‌خواستیم نزدیک تر بود.

وزیردفتری گفت: سعی کردم با همکاران خود مشارکت داشتم و معتقدم که کارگردانی با رویا انجام شود. اوایل فیلم فضای کارگردانی کلاسیک‌تر بود اما از جایی به بعد سعی کردیم تغییر فرمت کارگردانی داشته باشد.

طناز طباطبایی نیز توضیح داد: درباره کپشن آخر باید بگویم که در نقشی که بازی کردم هیچ شیزوفرنی وجود ندارد و فیلم درباره اسکیزوفرنی هم نبوده بلکه درباره جابه‌جایی هویت است و کپشن در جریان پروانه نمایش به فیلم اضافه شده است و دست فیلمساز نبوده، اما حتماً در فیلم لایه‌های روانشناختی وجود داشت. این نقش برای من بسیار جذاب بود و از دست رفتن هویت هولناک‌ترین اتفاقی است که برای یک فرد رخ می‌دهد.

طهماسبی نیز بیان کرد: وقتی فیلمنامه را می‌خوانید با شناخت نقش آن را انتخاب می‌کنید. دوست داشتم وزیردفتری فیلم را بسازد حتی اگر یک نقش کوتاه داشته باشم. برای این فیلم بسیار امیدوارم و تاکید می‌کنم افرادی مانتد هومن سیدی که تجربه بیشتری در سینما دارند و دست فیلمسازان دیگر را می‌گیرند تا فیلم بسازند بسیار خوب و مهم است چرا که سینما به فیلمسازان جوان نیاز دارند.

وزیردفتری تاکید کرد: کلیدواژه من برای فیلم تغییر هویت است.

شادی کرم رودی ادامه داد: از مرحله طرح در جریان فیلم بودم، نقش نیز جزو نقش‌های پیچیده من بودم و سه نقش را بازی می‌کردم و این بسیار سخت است.

وزیردفتری توضیح داد: کافمن و پولانسکی کارگردانان محبوب من هستند و آثار آنها برای شکل‌گیری فیلمم بی تاثیر نبوده و با دیدن آن تعلیق‌های مختلفی ایجاد می‌شود. حضور در فجر برای من بسیار مهم بود و سعی کردم بهترین نسخه‌ای که می‌شود را آماده کنم.

وی درباره اکران بین المللی بیان کرد: با یک کمپانی آلمانی به نتیجه رسیده‌ایم و از چند هفته دیگر نمایش آن در جشنواره‌های الف آغاز می‌شود.

برازنده گفت: ایده ما این بود با هر سکانسی جلو می‌رویم براساس آن دوربین حرکت داشته باشد تا حس لازم را به مخاطب القا کنیم.

فرانک کلانتر نیز بیان کرد: کاراکتر لیلی در ظاهر خیلی دخیل نیست اما به روند تغییر هویت کمک می‌کند. برای بازی در فیلم و موضوع آن هیجان زده بودم و اگر دوستانی فکر می‌کنند نقش خود را خوب بازی نکرده‌ام متاسفم.

سیدی ادامه داد: برخی از سوال‌ها نظر شخصی است و اگر بتوانیم تفکیک کنیم و بگوییم نظر من است بسیار بهتر است.

مجتبی فلاحی نیز توضیح داد: در این فیلم باید آگاهی و ناآگاهی را داشته باشیم و همین مساله یک بازی دوگانه را بوجود می‌آورد.

عظیم فراین بیان کرد: طراحی گریم این نوع از فیلم‌ها برای من جذاب است و گریم در چنین فیلم‌هایی بسیار مهم است.

الهام معین ادامه داد: در این پروژه همه با هم همکاری داشتند و این مساله بسیار مهم است، در طراحی لباس سعی کردیم طراحی لباس پله پله با تغییر شخصیت عوض شد.

زهره علی اکبری گفت: ما زمان خوبی برای شکل‌گیری ایده‌های خود داشتیم و صدا به دلیل فضای فیلم، از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

کد خبر 5419309 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم بی رویا آرین وزیردفتری طناز طباطبایی هومن سیدی چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره تئاتر فجر تئاتر ایران حسین مسافر آستانه برج میلاد فیلم موقعیت مهدی فیلم دسته دختران جشنواره فیلم فجر هادی حجازی فر سرود هنرمندان تئاتر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تهیه کننده هومن سیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحمیل ایده یا مشکلات شخصیتی؛ چرا سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس ناکام می‌مانند؟

زمانی فرانک دی بوئر توسط ژوزه مورینیو بدترین سرمربی تاریخ لیگ برتر معرفی شد. اما هموطن‌های دی بوئر نیز عملکرد چندان درخشانی نداشته‌اند. 

طرفداری | طی سالیان اخیر سرمربیان فوتبال هلند عملکرد چندان جالبی در فوتبال انگلیس به ثبت نمی‌رسانند. اتفاقی که باعث شده است لوک ادواردز از تلگراف به بررسی آن بپردازد.

هنگام معرفی رسمی آرنه اسلوت به عنوان سرمربی جدید لیورپول، با توجه به عملکرد متوسط مربیان هلندی در لیگ برتر، تردیدهایی در مورد توانایی او برای تداوم موفقیت‌های یورگن کلوپ به وجود خواهد آمد. اسلوت کار فوق العاده‌ای در فاینورد انجام داده است. تیم او پس از مدت‌ها فصل گذشته اردیویسه را فتح کرد و امسال نیز به قهرمانی جام حذفی دست یافت. او تابستان گذشته به دلایل مشخصی گزینه تاتنهام برای جانشینی آنتونیو کونته بود. مرد هلندی تحسین بسیاری را دریافت می‌کند. با این حال، فاینورد در فصل جاری پشت سر آیندهوون در رتبه دوم قرار می‌گیرد. فصلی که آژاکس به عنوان موفق‌ترین تیم تاریخ لیگ هلند، عملکرد کابوس‌واری داشته است. با بررسی عملکرد سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس، به الگوی مشخصی می‌رسیم.

بهترین عملکرد در بین سرمربیان هلندی لیگ برتر انگلیس:

نام سرمربی تعداد بازی  برد تساوی باخت  نرخ پیروزی
اریک تن هاخ  72 39 12 21 %54
گاس هیدینک  34 18 12 4 %53
لوئیس فن خال  76 39 19 18 %51
رونالد کومان  123 55 27 41 %45
رود گولیت  104 51 26 37 %39
مارتین یول  202 75 51 76 %37
رنه مئولیستین 13 3 1 9 %23
دیک ادووکات  17 3 6 8 %18

 حتی آن مربیانی که تا حدودی موفق بوده‌اند، دوران طولانی‌مدتی در لیگ برتر نداشته‌اند. تنها مارتین یول، سرمربی سابق تاتنهام و فولام، توانسته بیش از ۲۰۰ بازی در لیگ برتر را تجربه کند. در واقع، تاریخ به ما نشان می‌دهد با وجود موفقیت بازیکنان سرشناس هلند در فوتبال انگلیس، سرمربیان این کشور در لیگ برتر با مشکل مواجه می‌شوند. همه آن‌ها شخصیت‌های متفاوت با نقاط قوت و ضعف مخصوص خودشان را داشتند. برخی حداقل در ابتدا تاثیر مثبتی روی تیمشان اعمال کردند، اما گاس هیدینک، لوئیس فن خال، رونالد کومان، دیک ادووکات، رود گولیت و البته اریک تن هاخ، همگی در اندازه‌های مختلف، نتوانستند موفقیت‌های قبلی خود را تکرار کنند. 

فقط تن هاخ نیست که با وجود دست و پا کردن نامی بزرگ برای خود در آژاکس، در پیاده‌سازی ایده‌هایش در منچستریونایتد به مشکل برخورده است. فصل اول او در اولدترافورد با کسب سهمیه لیگ قهرمانان و قهرمانی در لیگ کاپ همراه شد، او در فصل دوم برای دومین بار متوالی به فینال اف‌ای کاپ رسیده اما در این لحظه برای حفظ شغلش می‌جنگد. اگرچه برخی انتقادات از عملکرد او می‌تواند اغراق‌آمیز باشد. با توجه به جایگاهی که آرنه اسلوت قرار است در آن قدم بگذارد، آیا عملکردی مشابه برای او در لیورپول مورد قبول قرار می‌گیرد؟ بعید به نظر می‌رسد تنها یک جام لیگ کاپ طی دو سال ابتدایی با توجه به دستاوردهای کلوپ و کیفیت تیمی که به ارث خواهد برد، به عنوان موفقیت تلقی شود.

منصفانه نگاه کنیم با وجود این که اریک تن هاخ در فینال جام حذفی با برنده سریالی به اسم پپ گواردیولا مواجه خواهد شد، او شانس کسب دومین جام دورانش در اولدترافورد را دارد. طی دوران 11 ساله پسافرگوسن، تنها ژوزه مورینیو در منچستریونایتد موفق‌تر عمل کرده است. آرنه اسلوت در چنین محیطی گام می‌گذارد. با ذکر این نکته که تن هاخ نسبت به او در لیگ هلند موفق‌تر عمل کرده است .مربیان هلندی با وجود موفقیت‌های کوتاه‌مدت نمی‌توانند عملکردشان را ادامه دهند. لوئیس فن خال در منچستریونایتد جام برد. گولیت با چلسی اف‌ای کاپ را فتح کرد و با نیوکاسل نیز به فینال رسید. کومان با ساوتهمپتون ششم شد.

شخصیت رک هلندی منجر به تنش می‌شود

اینکه چرا مربیان هلندی در لیگ برتر انگلیس موفق نبوده‌اند، عجیب به نظر می‌رسد، چرا که در نگاه اول آن‌ها شاید تطابق بیشتری با فرهنگ انگلیس داشته باشند. با توجه به فراوانی انگلیسی‌زبانان در هلند، مشکل زبان کمتر وجود دارد و هیچ یک از مربیان ذکر شده در بالا برای برقراری ارتباط با بازیکنان به مترجم نیاز نداشتند. با این حال، صراحت لهجه هلندی‌ها شاید با برخی از بازیکنان سازگار نباشد. آن‌ها در صحبت‌های خود بسیار رک و صریح هستند. هنگامی که این موضوع را با رویکرد سنتی و سختگیرانه در سبک مربیگری ترکیب کنید، منجر به ایجاد تنش خواهد شد. 

بازیکنان نیوکاسل که برای گولیت بازی می‌کردند، می‌گویند تکبر و نداشتن مهارت‌های مدیریت بازیکنان توسط گولیت، عامل شکست او در سنت جیمز پارک بود، نه تاکتیک‌ها یا دانش فوتبالی او. هرچه کمتر در مورد دوره کوتاه و فاجعه‌بار فرانک دی‌بوئر در کریستال‌پالاس صحبت شود، بهتر است. اما به عنوان یک نکته کلی، شاید دلیل ماندگاری کوتاه‌مدت مربیان هلندی در لیگ برتر این باشد که بازیکنان با تبدیل همکاری سرمربی هلندی از ماه به سال، دیگر نمی‌توانند با او ادامه دهند. همچنین حس شوخ‌طبعی در هلند با انگلستان بسیار متفاوت است. این ممکن است موضوعی به نظر کوچک برسد، اما در رختکن و تمرینات، شوخ‌طبعی برای روحیه تیمی مهم است.

تصور اینکه هر یک از مربیان یاد شده برای کاهش تنش با بازیکنان و کارکنان خود، شوخی و خنده‌ای داشته باشند، دشوار است. آیا ممکن است شما محیطی را ایجاد کنید که برای پرورش بازیکنان این لیگ بیش از حد دشوار و طاقت‌فرسا باشد؟ شاید این موضوع به نحوه مربیگری فوتبال در هلند مربوط باشد. برای کشوری با تنها 17.7 میلیون جمعیت، هلند همیشه در زمینه کیفیت بازیکنانی که پرورش می‌دهد، فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. بخش زیادی از این موفقیت به خاطر نحوه پرورش بازیکنان از سن کم و تمرکز بر توانایی فنی به جای قدرت بدنی و آمادگی جسمانی است. روش‌های تمرینی برای بازیکنان بزرگسال نیز مشابه است. همه بازیکنان از اینکه به آن‌ها گفته شود کجا بایستند، کجا پاس بدهند، کجا با جزئیات ریز بدوند، لذت نمی‌برند.

تفاوت ظریف اما اساسی بین تحمیل ایده‌ها و انتقال آن‌ها وجود دارد. هلندی‌ها تمایل دارند باور کنند که راه آن‌ها تنها راه است؛ این که یک راه درست برای بازی وجود دارد و آن راه، ایده‌های آن‌هاست که بر مبنای فوتبال مدرن پایه‌گذاری شده است. منصفانه اگر بگوییم، با توجه به میراث یوهان کرایف و آژاکس و تاثیر ماندگار آن‌ها بر نحوه بازی، مربیان هلندی نیز به درستی به این موضوع اشاره می‌کنند .احتمالا و با وجود این که یک دیدگاه جسورانه محسوب می‌شود، بازیکنان لیگ برتر انگلیس نمی‌توانند با رویکرد سرمربیان هلندی کنار بیایند. 

موضوع دیگری به اسم مردانگی و غرور مردانه هم وجود دارد. سارینا ویگمن، سرمربی هلندی تیم ملی زنان انگلیس، موفق‌ترین سرمربی فوتبال سه‌شیرها است. او در سال ۲۰۲۲ قهرمان یورو شد و در سال ۲۰۲۳ به فینال جام جهانی رسید. رویکرد او بسیار کلی‌نگرتر است. او از بازیکنانش مراقبت می‌کند، روابط شخصی قوی‌ای می‌سازد، به شخصیت بازیکن به اندازه‌ی فوتبال اهمیت می‌دهد. او به جای دیکته کردن، آموزش می‌دهد. بازیکنان انگلیس او را دوست دارند. شاید آرنه اسلوت بهتر است به جای تحمیل ایده‌هایش، با فراهم کردن آزادی عمل، خلاف سیاست هموطنانش، در لیگ برتر موفق شود. گاهی اوقات، چیزی فراتر از دانش فوتبال منجر به موفقیت می‌شود.

 

به قلم لوک ادواردز برای تلگراف

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • تحمیل ایده یا مشکلات شخصیتی؛ چرا سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس ناکام می‌مانند؟